Novinky za červen

27.06.2021

Měsíc se s měsícem sešel a tentokrát mám soustu novinek, tak se rozepíšu trochu víc...

Nová grafika. Jistě si někteří všimli, že jsem trochu změnil design etiket a obrázky produktů. Vše se snažím držet ve stejném stylu, i když někdy je to celkem náročné. Tím hlavním problémem bylo nalezení správných kombinací a jak jsem tak procházel weby, žádný neposkytuje obrázky freeware pro komerční využití. A protože jsem začal tento byznys brát již oficiálně, musel jsem si i na všechny obrázky a použitou grafiku koupit licenci pro komerční používání. Jsou to bohužel další výdaje navíc, ale co se dá dělat...

Nečekaný úspěch slavil nosní sprej z rýmovníku. I přesto, že se nejedná o léčivo, je o něj veliký zájem, protože pomáhá. Zní to paradoxně, ale podle zákona nesmím uvádět, že se jedná o léčivo. Marketplace na facebooku mi inzerát zablokoval, protože se jedná o porušení pravidel - prodej léčiva. A to jsem v inzerátu výslovně uváděl, že se o léčivo nejedná. Nicméně to všem (včetně mě) pomáhá od rýmy (především té alergické), takže kdo chce, může si za pár kaček pořídit sprej zcela bez chemie.

Ani by mne nenapadlo, jaký je o živnostníky zájem ze stran bank. Nechci raději ani vědět, jak se to dozvěděly, ale přišlo mi několik nabídek na zřízení podnikatelského účtu. Přemýšlel jsem nad tím, ale zatím počkám. Myslím, že pro můj měsíční obrat se to zatím opravdu nevyplatí. Příští rok budu navíc spadat do poslední vlny EET, takže si budu muset pořídit terminál a zařizovat další věci. Celkem se to hromadí a popravdě začínám trochu litovat toho, že jsem se vydal oficiální cestou. Protože výdaje se objevují na tolika místech, že jsem sám byl překvapen.

Také jsem rozjel distribuci letáčků. Nechal jsem jich vyrobit rovnou stovku a rozdávám po 5 přes známé, kteří je nechávají u schránek v jejich domě. Také jsem jich pár nechal v našem vchodě a během 3 dnů byly rozebrány. Nicméně odezva je minimální, což přikládám tomu, že sto letáčků je na propagaci zkrátka málo.

Podobně na tom byla reklama na Instagramu, která sice na eshop přilákala pár lidí navíc, nicméně se stalo to samé jako u letáčků - malý rozpočet na reklamu zkrátka přinese pouze minimum.

Prozatím nejlepší reklama je přes vlastní doporučení. A tato síť se naštěstí pomalu, ale jistě rozšiřuje, takže portfolio odběru není zase tak na bodu mrazu, jak by se mohlo zdát a naděje na úspěch projektu stále nezhasíná.

A nakonec největší novinka uplynulého měsíce: Dokončil jsem "výzkum" sirupů z rýmovníku se třtinovým cukrem. Někde se píše, že třtinový je lepší, než běžný krystal. Jinde zase naopak, že to není pravda a rozdíl je minimální. Těžko říct, čemu věřit. Nicméně jsem do nabídky dal možnost použití právě tohoto třtinového cukru namísto běžného krystalu. Sirupy jsou tím podstatně tmavší a mají o něco hustější konzistenci - na obrázku u tohoto článku můžete vidět v popředí právě sirup, pro který byl použit třtinový cukr. Bohužel, cena třtinového cukru je několikásobně vyšší, čímž se cena za samotný sirup trochu navýší. Také jsem přemýšlel nad variantou sugar-free - tedy namísto cukru používat stévii. Bohužel se to ale cenově nevyplatí a o tak drahý sirup by nikdo neměl zájem. Navíc finanční prostředky se tenčí a už nemám tolik možností experimentovat.

Což mne přivedlo k nápadu zkusit startovač. Díval jsem se na uvedené projekty a zjišťoval, co a jak. Myslím, že je to skvělý nápad, jak nahodit motor novým projektům. Nicméně mám trochu obavy, že moc nepomůže, protože co se týče propagace, mám se ještě hodně co učit. Mám připavený koncept, tak uvidíme. Nakonec - za pokus nic nedám...